Itt minden ami régi motor!!!

Ha szükséged van segitségre akkor nézz be.Itt minden fontos információt megtalálsz amire csak szükséged lehet.

Tipusok:
-Jawa Stadion
A Jawa stadion volt az első Jawa moped több generációja volt S11, S22, S23. Az s22 az s21-hez képest merőben más megoldásokat hozott ellentétben az s23-al melyen csak a tankot helyezték máshogy és kisebb külső alakítások történtek. A stadion egy klasszikus moped volt, pedál indítás, 2 sebességes kézi váltó.

-Jawetta
Érdekes átmenet volt a pionyr és a stadion között, még pedállal indult, mint a klasszikus mopedek, de már fekvőhengeres volt mint a pionier. Nagyon rövid ideig gyártották, 1951-ben kezdték meg a gyártást és 1955-ben már előálltak a pionyrrel ami sokkal modernebb volt.

-Jawa 550 Pionýr
1954 decemberében tervezték, 1955 tavaszán már futottak a prototípusok. Nagyon előre mutató és átgondolt konstrukció volt. A Pionyr fekvőhengeres, 50-es motorjához háromfokozatú, lábváltós szerkezet csatlakozott, miközben a kor általános megoldása ebben a kategóriában a kézi váltó és a két fokozat volt. Gúnyneve Parez volt az-az tuskó, a nyereg formájára utalva. A konstrukció egy fiatal mérnök, Jan Krivka érdeme aki később a jawa tervezőirodájának vezetője lett. A pionyrból 1955 és 1958 között közel 100 000 példányt adtak el világszerte.

-Jawa 555 Pionyr
Lényegében megegyezett a 550-es pionyrral a hátsó borítástól eltekintve, amelyen helyet kapott egy kis csomagtartó is, melynek szükségessége vitathatatlan egy mopeden.

-Jawa 20
A jawa 20 merőben új motor volt már kinézetében sem hajazott a mopedekre sokkal inkább robogónak sorolható be, amik abban az időben jöttek divatba. A motorja nagyvonalakban megegyezik a pionyr blokkjával 3 sebesség fekvő henger, de új hengert hengerfejet kapott, és a sűrítési viszonyon is növeltek. Változtattak a váltórudazaton aminek következtében megfordultak a sebességek, legfelül 1, alatta üres alatta 2, 3. Ez a motor már alkalmas volt két személy szállítássására is, bár a második személynek elég kényelmetlen volt az ülőpozíciója a lábtartók lengővillán való elhelyezése miatt. A Jawa 20-ban már ugyanaz a motor volt mint a Jawa Mustangokban, érthetetlen okból még is ez a típus lett a 20-as és nem a 21-es Persze ez a típus sem úszta meg a köznyelv által felragasztott beceneveket, hívták Pincsinek Fichtl-nek



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 16
Tegnapi: 7
Heti: 23
Havi: 51
Össz.: 163 171

Látogatottság növelés
Oldal: Jawa
Itt minden ami régi motor!!! - © 2008 - 2024 - cs-dani.hupont.hu

A Hupont.hu weboldal szerkesztő segítségével készült. Itt Önnek is lehetséges a weboldal készítés.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »