-Jawa 21
Első ránézésre nagyon hasonlít a Jawa 20-ra, de a blokkjuk különbözik, más volt a gyújtás, a gyújtás felöli dekli, és a kuplung kinyomó szerkezete máshogy volt megoldva. Hengerfeje teljesen kupolás volt. ( Bővebben a tuningok között) és a 21-esnek nem voltak, lábvédői, sima lábtartók voltak rajta mint egy átlagos motorkerékpáron.
-Jawa Ideal
Jawa 20-as a 21-es blokkjával. Külföldön nem is nagyon ismerik. Elképzelhető hogy ezt kifejezetten Magyarországra szállították, de erről feljegyzések sajnos nincsenek. Az Ideal nevet a jawa semelyik másik országban nem használta. A hátsó boritás nem csereszabatos a 20-aséval az eltérő kuplungmegoldás miatt.
-Jawa mustang
A Jawanal megpróbáltak készíteni egy fiatalosabb motort, Fogták a jól bevált Jawa 20-as pionyr blokkját, és vázát, és építettek köré egy kissé más stílusú motort. A rugózás és a kerekek maradtak, de előre különálló lámpafejet kapott. A moped forma következtében irdatlan szabad tér tátongott a motor közepén amit egy 50 köbcentis motorhoz képest szokatlanul nagy 8 literes tankkal próbáltak eltakarni, a tankját egyszerűen aktatáskának csúfolták. Bizonyos források szerint a Jawa Mustangot az olasz Italjet tervezte, bár nem túl sok tervezni való volt rajta, mert a váz, a blokk, a villa sőt még az első lámpa is adottak voltak.A Jawa mustangon belül is két típus létezik a
223/200<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->1. Módosított szélesebb kerékpántok süllyesztett küllő furatokkal.
2. Új méretű és formájú küllő: a küllők hosszát csökkentették és vastagságát növelték a változtatások az első pontban leírtak következtében voltak szükségesek.
3.Megváltoztatott futófelületű gumiabroncsok
4.Heggesztett lemezből sajtolt első villaszár tartók
5. Egyszerűsített első sárvédő tartó
A Mustangokból készült 2 és 4 lóerős változat is de az ezek közti különbségeknek nincs köze a fent leírtakhoz!!! A 223/200 és a 23A típusokon belül is létezett 2 és 4 lóerős változat is.
-Jawa mosquito
Miután a Jawa Mustang gyártása 1982-ben befejeződött, a Jawanak nem volt 50-es váltós motorja. Kizárólag a Babetta volt az egyetlen 50 köbcentis motorja de 1996-ban annak a gyártása is befejeződött. Arra hogy a Jawa modellpalettáján újra 50 köbcentis motorkerékpárt láthassunk egészen 1995-ig kellett várnunk amikor is megjelent a Jawa Mosquito. kényszer hűtéses, Enduró Stílusú motor, de sajnos már Kínában gyártották. Ezzel a motorral kezdődött meg a Jawak új korszaka amikortól már csak a nevük maradt Jawa sajnos.